Komuniti boleh hadir ke PEDi bagi tujuan pendaftaran dan kemaskini maklumat peribadi dalam sistem PADU.

❗Apa itu PADU?
PADU merupakan pangkalan data utama negara yang selamat, komprehensif dan "near real time" ke arah digitalisasi dan penghasilan analitik yang tepat.

Kaunter Fizikal turut disediakan dan akan dikendalikan oleh Pegawai DOSM (Jabatan Perangkaan Malaysia) Negeri Melaka 😊

Waktu Kaunter Sistem PADU disediakan :

💠 Tarikh : Bermula 5 Januari 2024 (Setiap Isnin, Rabu & Jumaat)
💠 Masa : 9.30 pagi - 4.30 petang
💠 Tempat : PEDi Pekan Rumbia, Alor Gajah,Melaka

Dokumen yang perlu dibawa ke PEDi
✅ Kad Pengenalan Pemohon
✅ Salinan Kad Pengenalan Isi Rumah
✅ Salinan akaun bank / perlu ada nombor akaun bank & maklumat lain yang berkaitan

❗Bermula pada 2 Januari 2024, semua rakyat Malaysia yang berumur 18 tahun dan ke atas adalah digalakkan untuk mendaftar dan mengemas kini maklumat masing-masing ke dalam sistem PADU.Salah satu kepentingan mendaftar PADU adalah bagi memastikan rakyat yang layak mendapat manfaat tidak tercicir daripada menerima bantuan dan subsidi bersasar serta perlindungan sosial melalui sistem PADU.

❗Untuk maklumat lanjut, sila layari portal PADU di pautan berikut:

https://www.ekonomi.gov.my/ms/padu